Güvenli Yer


Hadi kapat gözlerini. Eğer gözlerini kapatmak seni zorlayacaksa açık da kalabilir. Hiç sorun değil. Ama ben yanındayım, seni zorlayacak bir şey olmayacak.
Sıradan terapi etkinliklerden biraz farklı bu. Yönlendirilmiş hayallerin ötesinde. Hipnotik değil kesinlikle. Sen nasıl istersen öyle. Ne olmasını istersen öyle. 
Kendini güvende, rahat ve iyi hissedebileceğin bir yerde hayal et şimdi. Yalnızca düşün. Burası dünyada senin kendini en iyi hissettiğin yerin. Burası öyle bir yer ki burada kendini güvende ve rahat hissediyorsun. Bak etrafına. Neler var? Hangi renkler? Hangi objeler? Işık nasıl? Isı nasıl? Varsa sesleri farketmeye çalış. Bu senin hayalin. İstediğin  değişikliği yapabilirsin. Etrafına sana iyi gelecek dilediğin objeyi, hayvanı koyabilirsin. Işığı kısabilir, ısıyı yükseltebilirsin. Hem belki bir müzik koyarsın. Duyduğunda sana iyi hissettiren, belki özlediğin bir kokuyu yayabilirsin havaya. Hayal senin. Burası senin güvenli yerin. Bir yer bul ve otur burada. 
Son zamanlarda canını sıkan, keyfini kaçıran, seni rahatsız eden o sıkıntını düşün hadi. Sende doğurduğu duygu ve düşünceleri anımsa. Sen böyle düşünürken yanında puf diye peri gibi bir şey beliriyor. “Merhaba” diyor, “ben senin hep içindeyim. Doğduğundan beri seninleyim. Neler yaşadığını, neler hissettiğini çok iyi biliyorum. Sana iyi gelecek, yararı dokunacak bir mektup yazdım.” Zarif bir zarfta bir mektup uzatıyor. Tüm nezaketiyle “beni ne zaman çağırırsan sana yardım etmeye gelirim” diyor ve puf gibi geldiği gibi puf diye kayboluyor. Sen de elinde zarfla o güzel yerin ihtiyaç duyduğun kadar tadını çıkarıyorsun ve hazır olduğunda gözlerini açıyorsun. 
Hazır olduğunda gözlerini aç ve bulunduğun yere gel. Hadi şimdi sana perinin yazdığı, sana iyi gelecek ve yararı dokunacak o mektubu yaz. Kalemini serbest bırak, peri yazar.

Popüler Yayınlar