Müzeyyen



Sabah güneşini yeni bir pencerede karşılıyorum artık. Bir güne daha uyandırılmış olmanın anlamını bilemeden karşıma çıkanı yaşıyorum. İlk gördüğümde hayran kaldığım o çiçeği aldım balkonuma. Müzeyyen oldu adı. Çiçek sevenlerden değilim oysa. Ona su ve ışık taşımayı seviyorum. 

Evcil hayvanların bebek arabasıyla dolaştırıldığı bir yerleşkedeyim. Doğal olandan ayrı kaldığım oluyor. Aykırı yaşamlar ruhuma yakın. Sıradanlığa olan düşmanlığım aylar geçtikçe artıyor. Aynılığa hilaf olduğumda üretkenliği yakalıyorum. Ellerim dolu evimin kapısına geldiğimde kapıyı açmama yardım etmek için önüme koşarak gelen meşrebi düzgün komşuları tanıyorum. Kalburüstü birçoğu. Bu bir güzellik. Kendisine takılıp kalmayan, belgin bir şekilde çevresini görüyor.

İçi boş insanlardan, tumturaklı sözcüklerden sıyrıldığımızda, ceplerimiz dolu kalkıyoruz masalardan.
Türkçe karşılığı henüz tek bir kelime olmayan "Presenteeism" tabiri yatıyor son günlerde önümüzde. Henüz kullanılmayan bu yeni kavram, işgörenin işe gitmesini engelleyecek bir hastalığı olmasına rağmen ısrarla işyerine gitmesi olarak tanımlanıyor. Depresyon bizi ilgilendiren boyutu. Kişinin bedeni orda zihni değil. Hastalığı ağır, performansı hafif. Saatlerce çalışıyormuş gibi görünüyor. Rol yapıyor. Endüstriyel psikolojinin fabrika ve işyerlerinde çalışanların insan olduğunu hatırlatan o güzelim tiradı geliyor aklıma. Bendeki karşılığı hasta çalışanları sağlıklı çalışanlardan uzak tutmak. Mümkün olduğunca ruh hastalığı ağır olanları sağlıklı insanlardan ayrıştıralım. İnsanı merkezde tutan sektörlerde insanla muhatap olan çalışanları sağlıklı insanlardan seçelim. Çalışan alımlarında sorduğum sorulara tatmin edici cevaplar veremeyenlere yol gösterdiğimiz günden beri içim rahat. Derdimiz emaneti emanete hiyanet etmeyene bırakmak.

Akşam güneşi Müzeyyen'e vuruyor. O güzel yüzüne. Ne ise o. İster soluyor, ister açıyor. Susuz kalınca güzel görünme çabasına girmiyor. Ne kendini reklam ediyor, ne de olmasını arzuladığı benliğini takdim ediyor. Olduğu gibi. Sahici. İnsana Müzeyyen gibiler lazım. Müzeyyen'e ise susuzluğunu giderecekler.






Popüler Yayınlar