Nedir Bu Katarsis?

Katarsis, psikoloji eğitimimden sonra benim günlük yaşamda sıklıkla kullandığım fakat kullanana pek rastlamadığım bir kavram. Bu kavram psikanaliz'de bilinç dışına itilmiş duyguların dışa atılarak kişinin problemli duygulardan ve nevrotik belirtilerden kurtarılması olarak tanımlanıyor. Bizim halk dilinde karşılığı ise "derdini söylemeyen derman bulamaz". 
Dertleri derya olmuş, düş kırıkları dolup taşmış, canı burnunda olan insanlar için katarsis ilaç gibi bir şey.


(2 yıl önce az mı dert dinlemiştim bu şirin odamda)

Peki benim blog adımı "katarsis odası" seçme sebebim ne?
Günlük yaşamda az ve öz konuşuyorum ya da içimden o kadar fazla konuşuyorum ki sessiz kaldığımın farkında olamıyorum. E malum meslek gereği dert dinlemekten dert anlatmaya vakit bulamıyorum. Burada tabii ki dertlerimi anlatmayacağım ama bana iyi-kötü herhangi bir duygu yaşatan anıları paylaşmak istiyorum.
Nerede duygu orada katarsis mantığıyla..

Popüler Yayınlar